JavaScript Menu by Deluxe-Menu.com
 
06 Μαΐου 2014  
Ο Δήμος μας->Τεχνικές και Κοινωνικές Υποδομές->Οδικό Δίκτυο


Το οδικό δίκτυο διασύνδεσης των οικισμών παρέχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση, μέσω ασφαλτοστρωμένων δρόμων, προς την έδρα του Δήμου (Γαλατάς) και προς τα Χανιά, κυρίως μέσω της Νέας αλλά και της Παλαιάς Εθνικής Οδού (παραλιακά).

Το οδικό δίκτυο στο Δήμο συγκροτείται, συνολικά, από:

  • τα τμήματα του νέου Βόρειου Οδικού ’ξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) και της παλαιάς Εθνικής Οδού (που συνδέουν τα Χανιά με το Καστέλι διασχίζοντας την παραλιακή ζώνη του Δήμου)
  • το τμήμα της παλαιάς Εθνικής Οδού Κίσαμος Χανιά
  • το πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο Ε.Ο. 37 «Περιφερειακή Δαράτσου (από Εθν.οδό Χανίων Καστελίου)-Μουρνιές-Σούδα»
  • τους δημοτικούς δρόμους χαρακτηρισμένοι με αποφαση Δ.Σ.:
  1. Δρόμος που συνδέει τον οικσμό ’νω Δαράτσου από τη θέση Νεκροταφείο με τον οικισμό ’νω Γαλατά περιοχή Αγ.Αντώνιος.
  2. Δρόμος που συνδέει τονοικισμό Μακρύς Τοίχος από την θέση Εικονοστάσι μέχρι τον παράπλευρο δρόμο της Νέας Εθνικής Οδού Χανίων-Κισσάμου και καταλήγει στην επαρχικαή οδοό Νο 37 (Αρ. Πρωτ. Αποφ Νομ. 45/79/1927 στις 23-06-03).
  3. Δρόμος που συνδέει τον οικισμό Κ.Σταλό με τον οικισμό Πάνω Γαλατά. (Αρ.Πρωτ Αποφ. Πρωτ Αποφ. Νομ. 7765/3479 στις 24-10-2000).
  4. Δρόμος που συνδέει τον οικισμό Κάτω Σταλό με τον οικισμό Κάτω Αγ. Μαρίνα (Αρ.Πρωτ Αποφ. Πρωτ Αποφ. Νομ. 6359/2986 στις 02-10-2000).
  5. Κοινοτικός Δρόμος στον οικισμό Μακρύς Τοίχος. (Αρ.Πρωτ Αποφ. Πρωτ Αποφ. Νομ. 8224/86/4038 στις 12-07-1988).
  6. Δρόμο που συνδέει οτν οικισμό Πάνω Γαλατά με τον οικισμό Κάτω Δαράτσο και έχει την ονομασία Ελ.Βενιζελου. (Αρ.Πρωτ Αποφ. Πρωτ Αποφ. Νομ. 2746/2132 στις 03-05-1999).
  7. Δρόμος που συνδέει τον οικισμό ’νω Σταλό με τον οικισμό Κάτω Σταλό. (Αρ.Πρωτ Αποφ. Πρωτ Αποφ. Νομ. 4015/3801 στις 31-07-1986).
  • το λοιπό κύριο οδικό δίκτυο που αποτελείται από τις υπόλοιπες συνδετήριες οδούς μεταξύ των οικισμών και
  • το λοιπό οδικό δίκτυο που αποτελείται από το αγροτικό δίκτυο και τις τοπικές οδούς εντός των ορίων των οικισμών.

Το τμήμα του ΒΟΑΚ που διασχίζει την περιοχή έχει κατασκευαστεί πρόσφατα και φέρει χαρακτηριστικά ‘κλειστού’ αυτοκινητόδρομου.

Η ποιότητα του υπόλοιπου οδικού δικτύου σε γενικές γραμμές κρίνεται μέτρια, ιδίως στις χαμηλότερες βαθμίδες δρόμων. Τα σημαντικότερα προβλήματα αφορούν στα ‘μικρά’ πλάτη του οδοστρώματος και ευρύτερα στην αναντιστοιχία τεχνικών χαρακτηριστικών - κυκλοφοριακού φόρτου/ρόλου των δρόμων και στην ελλιπή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας. Περιστασιακά προβλήματα δημιουργούνται στην περιοχή και από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, που παρατηρείται τους θερινούς μήνες, κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού, που συνιστά πλέον το βασικό εμπορικό δρόμο μιας σειράς οικισμών.

Επιπρόσθετα, αισθητή είναι η απουσία δικτύων πεζοδρόμων και οργανωμένων χώρων στάθμευσης σε όλο το παραλιακό μέτωπο.

Όσον αφορά στη δομή του, το οδικό δίκτυο του Δήμου είναι τμήμα ενός ευρύτερου οδικού συστήματος που είναι οργανωμένο ως ‘χτένι’ καθώς από το βασικό κορμό Χανιά-Κολυμβάρι-Καστέλι ξεκινούν (κάθετα) οι δρόμοι που οδηγούν στους οικισμούς. Αυτή η δομή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι αγροτικοί οικισμοί της ενδοχώρας να μη συνδέονται άμεσα με την έδρα του ΟΤΑ (Γαλατάς) - γεγονός που θα αναδείκνυε την ‘κεντρικότητά’ της - αλλά με τον παραλιακό μέτωπο.

Με δεδομένα την υπερσυγκέντρωση κατοικών, επισκεπτών και τουριστών κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, την έλλειψη κάθετων συνδετήριων οδών, το αναγνωρισμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, την απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης της στάθμευσης κρίνεται σκόπιμη η εκπόνηση ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής μελέτης και που θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακό ανασχεδιασμό και θα υποδείξει ενέργειες και δράσεις απαραίτητες για την επίλυση του προβλήματος.