Το τμήμα του ΒΟΑΚ που διασχίζει την περιοχή έχει κατασκευαστεί πρόσφατα και φέρει χαρακτηριστικά ‘κλειστού’ αυτοκινητόδρομου.
Η ποιότητα του υπόλοιπου οδικού δικτύου σε γενικές γραμμές κρίνεται μέτρια, ιδίως στις χαμηλότερες βαθμίδες δρόμων. Τα σημαντικότερα προβλήματα αφορούν στα ‘μικρά’ πλάτη του οδοστρώματος και ευρύτερα στην αναντιστοιχία τεχνικών χαρακτηριστικών - κυκλοφοριακού φόρτου/ρόλου των δρόμων και στην ελλιπή σήμανση των λωρίδων κυκλοφορίας. Περιστασιακά προβλήματα δημιουργούνται στην περιοχή και από την κυκλοφοριακή συμφόρηση, που παρατηρείται τους θερινούς μήνες, κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού, που συνιστά πλέον το βασικό εμπορικό δρόμο μιας σειράς οικισμών.
Επιπρόσθετα, αισθητή είναι η απουσία δικτύων πεζοδρόμων και οργανωμένων χώρων στάθμευσης σε όλο το παραλιακό μέτωπο.
Όσον αφορά στη δομή του, το οδικό δίκτυο του Δήμου είναι τμήμα ενός ευρύτερου οδικού συστήματος που είναι οργανωμένο ως ‘χτένι’ καθώς από το βασικό κορμό Χανιά-Κολυμβάρι-Καστέλι ξεκινούν (κάθετα) οι δρόμοι που οδηγούν στους οικισμούς. Αυτή η δομή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι αγροτικοί οικισμοί της ενδοχώρας να μη συνδέονται άμεσα με την έδρα του ΟΤΑ (Γαλατάς) - γεγονός που θα αναδείκνυε την ‘κεντρικότητά’ της - αλλά με τον παραλιακό μέτωπο.
Με δεδομένα την υπερσυγκέντρωση κατοικών, επισκεπτών και τουριστών κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, την έλλειψη κάθετων συνδετήριων οδών, το αναγνωρισμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, την απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου διαχείρισης της στάθμευσης κρίνεται σκόπιμη η εκπόνηση ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής μελέτης και που θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακό ανασχεδιασμό και θα υποδείξει ενέργειες και δράσεις απαραίτητες για την επίλυση του προβλήματος.
|